Link to https://g.page/CoPrintNyomda
1123 Bp. Alkotás utca 39/A (bejelentkezéssel)

Prospektus, brosúra készítése

A prospektus latin eredetű szó, jelentése pedig reklámszerű ismeretanyag. A prospektus olyan nyomdai termék, mely szolgáltatások vagy tárgyak reklámozására készül eladás céljából. Mit tartsunk szem előtt, ha prospektust tervezünk nyomtatás és terjesztés céljából?

 

„A jó marketinges tud úgy gondolkodni, mint a vevője.
Tán még azt is el tudja képzelni,
hogy érzi magát a szupermarket polcán egy üveg juharszirup. 
(P. Neuburg)

 

A prospektus nyomtatásának előkészítése során meg kell határoznunk annak formáját, terjedelmét, színhasználatát. Ennek kapcsán és a nyomdai árajánlatkéréshez a következő szempontokat érdemes meghatároznunk és elküldenünk a nyomdának.

Prospektus nyomtatás

Mit kell végiggondolnunk a prospektus
szerkesztése és nyomtatása előtt?

  • Milyen termékeket vagy szolgáltatásokat szeretnénk hirdetni? A szórólap nyomtatással, készítéssel ellentétben, ahol egy, max. két kép kerülfelhasználásra, a termékek listája lehet kedvcsináló, tartalmazhat kedvezményes vagy akciós listát és felölelheti a teljes termékpalettát.
  • Milyen célból szeretnénk prospektust nyomtatni? A kiadvány készülhet már meglévő megrendelőknek szóló katalógusként, de lehet cél új megrendelőknek szóló prospektus készítés is. A tartalmat e szerint érdemes megválogatni. Első esetben inkább a terméklista a fontos, utóbbi esetben fontos a kedvcsinálás is a vásárlásra.
  • Színes legyen-e a prospektus? A színes nyomtatás látványosabb, viszont kevésbé kedvező a költség tekintetében. Itt nyomdánk lehetőségként szokta felkínálni az úgynevezett duplex nyomtatást (két szín kombinációjából történik a nyomtatás) vagy a fekete-fehér nyomtatást. A duplex nyomtatás néha még látványosabb is, mint a színes nyomtatás, de tény, hogy bizonyos termékek vagy szolgáltatások megjelenítésénél nem használható.
  • Milyen formájú legyen a prospektus? Mindenképpen érdemes nyomdai szabványméretet választani, mert ez vehető ki gazdaságosan a nyomott ívből. Szem előtt kell tartani a használhatóságot (zsebre vágható, lefűzhető legyen vagy kilógjon a többi prospektussal összerakott sorból) és a tartalmat is. A tartalmi szempont azért fontos, mert ha hozzáigazítjuk a nyomdatermékeket a formához, sokkal áttekinthetőbb a kiadvány.
  • Milyen papírt használjunk a nyomtatás során? A papír kiválasztásánál legfőbb szempont a színek használata. Színes nyomtatás esetén műnyomó, fekete-fehér vagy duplex nyomtatás esetén elég az ofszet minőség. A borító készítését érdemes vastagabb (200, 300 g-os papír)  a belívet valamivel vékonyabb, de nem áttetsző papírra nyomtatni (80-130 g-os papír).
  • Mennyi pénzt szeretnénk áldozni a prospektus nyomtatására? Ez a kérdés az előző pontokkal van összefüggésben. Minél több terméket szeretnénk megjeleníteni, annál nagyobb lesz a terjedelem. Ugyancsak az oldalak számát befolyásolja a nyomtatott képek nagysága, ami viszont vonzóbbá teszi a prospektust (ugyan úgy, ahogy a szín is). A nyomtatási ár mindig egyedi, és a nyomda számolja ki.

 

Prospektus, brossúra nyomtatása

A grafikai tervezés során a következő szempontokat figyelembe véve sokkal átláthatóbb és látványosabb, ezáltal tetszetősebb kiadványt készíthetünk.

 

Milyen tartalmi szempontokra figyeljünk
a prospektus nyomdába adása előtt?

  • Elég látványos a borító? A borító az első amit meglát a vásárló, így érdemes egy látványos képet megjeleníteni, amiből egyrészt kitűnik, hogy mit tartalmaz a termékkatalógus, másrészt esztétikailag vonzóvá teszi a kiadványt.
  • …és figyelemfelkeltő is? Hasznos pár kedvezményt vagy plusz szolgáltatást is feltűntetni, hogy még jobban felkeltse az érdeklődést.
  • Jól áttekinthető a termék- vagy szolgáltatáslista? Értelmetlen úgy prospektust nyomtatni, hogy ha az ember kinyitja a terméket, és a sok adat között elveszik. Legyen jól strukturált, áttekinthető, segítse a keresést tartalomjegyzék és tárgymutató.
  • Az ördög a részletekben rejlik. Egy pontos adatokkal ellátott termék- vagy szolgáltatáslista sokkal nagyobb bizalmat ébresztő, mint egy olyan, ahol nincsenek a paraméterek feltűntetve. Egyrészt könnyebben választ az ember, másrészt nem érzi becsapva magát a vásárlás után sem.

 

Prospektus nyomtatás

 

 


A cikkek megjelenését nyomon tudja követni:
Facebookon: https://www.facebook.com/CoPrintNyomda
Twitteren: https://twitter.com/CoPrintNyomda
Feliratkozás hírlevélre: http://eepurl.com/bCGIuD
A képek pedig a Pinteresten tekinthetők meg: https://www.pinterest.com/coprintnyomda/

  Csatlakozzon Facebook oldalunkhoz!  Csatlakozzon Twitter oldalunkhoz!  Csatlakozzon Printerest oldalunkhoz!  Iratkozzon fel hírlevelünkre


 Megosztom, mert érdekes!