Egy márka elterjedésének szempontjából fontos hogy a márkanév könnyen felismerhető, egyedi legyen. Az összes világmárka logója egyedi, a termékre jellemző, és közvetít egy üzenetet is. Ennek megjelenítése a hirdetésekben, szórólapon, prospektusban, honlapon és nyomtatásban is komoly szereppel bír. A legismertebb márkák ezt vajon hogyan valósították meg?
"Minden ember önmagát meghatározó, önmagát kialakító lény, aki saját karakterét, szellemi arculatát, egyszóval sorsát maga teremti meg." Popper Péter
Az egeret a kép fölé húzva, megjelenik a leírás:
A logó tökéletes megjelenítése a modern tipográfiának. A logót két részre oszthatjuk. Az első (VA) egy szinusz hullámot ábrázol, míg a második rész (IO-ra hasonlító rész) az 1 és 0 hasonmásaként az analóg megjelenítésére szolgál. Így a logó megjeleníti az analóg és digitális technika kombinálását.
Amikor a Coca Cola felismerte, hogy a logó második felében a dán zászló van elrejtve, kapva kapott az alkalmon, hogy marketing fogást találjon ezen. Ezt meglovagolva készítette el a következő reklámfilmet: https://www.youtube.com/watch?time_continue=88&v=_BVfneC6dXY
A FedEx logó okosan használja a negatív, fehér teret az arculatban. Azt jeleníti meg, hogy előre mutató, pontos, célirányos szállításról van szó.
A fenti kép jól ábrázolja a logó mondanivalóját. A kör a világot jelöli, benne a mosolygós arc kialakítás az ember központúságot (ez ugyancsak egy arc profiljából van szerkesztve). A piros szín barátságosságot közvetít a vásárlók felé.
Az Adidas a világ egyik legnépszerűbb sport márkája. A párhuzamos vonalak egy hegyet alkotnak, melyek a kihívásokra és az akadályok leküzdésére utalnak.
Mindenkinek feltűnhet a sárga nyíl, ami egy mosolygásra hasonlít. Ugyanakkor azt is jelenti, hogy a cég A-tól Z-ig minden árusításával foglalkozik, azaz komplett eladást biztosít.
A logó legnagyobb mutatványa a „tour” szóban rejlik, mely egy kerékpározót jelenít meg az „o” és a sárga pont a kerékpár két kerekét jelöli. A biciklis szezon nyáron van, ezt erősíti meg a sárga pont, mint a nap hasonmása.
A San Franciscoi székhelyű cég jogosan használta fel a híres építészeti művet, a Golden Gate hidat. A Cisco úttörő szerepet játszik a számítógépes hálózatépítés és az elektromágneses hullámok használatának területén. A logó így a két féle szakterületét egyszerre fejezi ki a két pilléres függőhidjával. A hálózatot és a frekvenciát egyaránt megmutatja.
A logót úgy oldották meg, hogy ábrázolja egyrészt az afrikai kontinenst, másrészt egy felnőtt tekintetét egy kisgyereken. Ezzel fejezik ki az egészségügyi szervezet gyermekközpontúságát.
Itt a fekete „F” és a sebességet kifejező piros forma zárja közre a negatív formában megjelenített 1-es számot.
A világ minden táján ismert Wikipedia a földgömbbel és a különböző karakterekkel fejezi ki összetettségét adatmennyiségének nagyságát. A hiányzó puzzle darabok arra utalnak, hogy a munka befejezetlen az adatgyűjtés folyamatos.
A Ruth Kedar által tervezett Google logó egy játékos, különösebb művésziességet vagy színt megjelenítő grafika. A szokványos Times New Roman betűből készült és egyetlen dolog ami megtöri a rendet, az középen az "o"
betű , mely színében eltér a többi RGB (monitor alapszínei) színtől.
Az "M" betű a logóban nem csak a név kezdőbetűjét jelöli. 1960-ban, amikor a cég megváltoztatta a logót, egy pszichológust és egy grafikust vettek fel erre a feladatra. Ők azt javasolták, hogy legyen lekerekítve az "M" betű, így "egy tápláló mell" benyomását keltik tudattalanul a fogyasztókban. No comment…
És végül egy optikai csalódást megjelenítő logó, amely egyrészt megjelenít egy golfozó embert és az ahhoz tartozó dinamikát, másrészt pedig egy spártai fejet. Igazán találó logó.
Forrás: unbelievable-facts.com
Cégünk vállalja logó, levélpapír és egyéb arculati elemek tervezését, nyomtatását digitális és ofszet nyomtatással.